Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.21865/RIDEP47.2.02 | ||||
| Año | 2018 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
This study analyzes the factorial structure and reliability of the motivation and learning strategies questionnaire (MSLQ) in a sample of 409 university students between with an average age of 19.08. An Exploratory Factor Analysis was carried out using the Principal Axis Extracting method (AEP). The results identified 9 factors, three fitting the scale of motivation and six fitting the scale of learning strategies. The MSLQ proves to be a reliable instrument for measuring motivation and learning strategies applicable in the research context, however further research is needed to investigate the discrepancies with the factor model proposed by their authors.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Inzunza, Barbara | Mujer |
Universidad de Concepción - Chile
|
| 2 | PEREZ-VILLALOBOS, CRISTHIAN EXEQUIEL | - |
Universidad de Concepción - Chile
|
| 3 | Marquez, Carolina | Mujer |
Universidad de Concepción - Chile
|
| 4 | ORTIZ-MOREIRA, LILIANA | Mujer |
Universidad de Concepción - Chile
|
| 5 | MARCELLINI-LIOTAUD, SYLVAIN GUY ANDRE | Hombre |
Barrio Universitario s/n - Chile
|
| 6 | Duk, Soledad | Mujer |
Barrio Universitario s/n - Chile
|
| Agradecimiento |
|---|
| Dado que ambos análisis apoyaron la pertinencia de un EFA, se procedió a estimar el número de factores del MSLQ, haciendo uso complementariamente de dos criterios: el criterio de Kaiser-Guttman o de raíz latente, que es uno de los más empleados con estos propósitos, y el Análisis Paralelo de Horn, que constituiría una herramienta más adecuada para este fin (Buja & Eyuboglu, 1992). |