Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Coeducational methodology used by physical education teachers and students' perception of it
Indexado
WoS WOS:000440947600203
Scopus SCOPUS_ID:85049423609
DOI 10.3390/SU10072312
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Background: In physical education (PE), the methodology used to develop coeducation must consider the tastes and preferences of students. The purpose of this work was to analyze how teachers work with different aspects of PE classes and how their work is perceived by students. Methods: The sample was formed of 176 teachers and 1136 secondary school students. The research design was descriptive. The instruments used were the Questionnaire of Coeducational Aspects in Physical Education for teachers and the Questionnaire of Perception of Equality and Discrimination in Physical Education for Students. Results: The different statistical analyses showed significant differences in how male and female teachers assigned responsibility to the students. With regard to the students, significant differences were found between boys and girls in their opinions of how their teachers apply the same rules to all the students. Conclusions: Differences exist between male and female teachers in regard to control of the area used for motor activity. With regard to the students, girls perceive to a greater extent than their male counterparts that the activities in PE classes promote equality in the improvement of their capacities.

Revista



Revista ISSN
Sustainability 2071-1050

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Environmental Sciences
Environmental Studies
Green & Sustainable Science & Technology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Valdivia-Moral, Pedro Hombre UNIV GRANADA - España
Universidad de Granada - España
2 Molero, David Hombre Univ Jaen - España
Universidad de Jaén - España
3 Diaz-Suarez, Arturo Hombre UNIV MURCIA - España
Universidad de Murcia - España
4 COFRE-DOUGNAC, COLOMBA Mujer Univ Santo Tomas Santiago de Chile - Chile
Universidad de Santiago de Chile - Chile
Universidad Santo Tomás - Chile
5 Sanchez-Zafra, Maria Hombre Univ Jaen - España
Universidad de Jaén - España
Plastic and Body Expression - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.