Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Building Institutional Capacity for Learning Analytics: Top-Down & Bottom-Up Initiatives
Indexado
WoS WOS:000842058900012
Scopus SCOPUS_ID:85135203553
DOI 10.1109/RITA.2022.3191413
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Capacity building for Learning Analytics (LA) in Higher Education Institutions requires the coordination of organizational aspects and infrastructure development. This also depends on the organizational maturity of the institution and its leadership regarding LA adoption. LA capacity building can follow two approaches: (1) top-down, led by institutional managers; and (2) bottom-up, led by ground-level staff. This article studies two LA initiatives of each type conducted in the same institution to compare the deployment of organizational processes and infrastructure. The lessons learned that were captured from each approach are shared to inform other universities in Latin America on developing LA capabilities.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Engineering (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Pérez-Sanagustín, Mar Mujer Univ Paul Sabatier Tolouse III - Francia
Université Toulouse III - Paul Sabatier - Francia
Institut de Recherche en Informatique de Toulouse - Francia
2 Hilliger, Isabel Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 MALDONADO-MAHAUAD, JORGE JAVIER Hombre Univ Cuenca - Ecuador
University of Cuenca - Ecuador
4 PEREZ-ALVAREZ, RONALD ANTONIO Hombre UNIV COSTA RICA - Costa Rica
Universidad de Costa Rica - Costa Rica

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agence Nationale de la Recherche (ANR) Jeunes Chercheurs (JCC) Learning Analytics for Blended Learning (LASER) Project
Vicerrectorado de Investigacion de la Universidad de Cuenca, Millennium Nucleus, Student Experience in Higher Education in Chile: Expectations and Realities
PROF-XXI, Erasmus+Capacity Building in the Field of Higher Education project - European Commission

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported in part by the Agence Nationale de la Recherche (ANR) Jeunes Chercheurs (JCC) Learning Analytics for Blended Learning (LASER) Project under Grant 156322; in part by the Vicerrectorado de Investigacion de la Universidad de Cuenca, Millennium Nucleus, Student Experience in Higher Education in Chile: Expectations and Realities; and in part by PROF-XXI, which is an Erasmus+Capacity Building in the Field of Higher Education project funded by the European Commission under Grant 609767-EPP-1-20191-ES-EPPKA2-CBHE-JP. This publication reflects the views only of the authors and funders cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.