Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



On the Importance of Feedback for Categorization: Revisiting Category Learning Experiments Using an Adaptive Filter Model
Indexado
WoS WOS:000869907100004
Scopus SCOPUS_ID:85140282908
DOI 10.1037/XAN0000339
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Associative accounts of category learning have been, for the most part, abandoned in favor of cognitive explanations (e.g., similarity, explicit rules). In the current work, we implement an Adaptive Linear Filter (ALF) closely related to the Rescorla and Wagner learning rule, and use it to tackle three learning tasks that pose challenges to an associative view of category learning. Across three computational simulations, we show that the ALF is in fact able to make the predictions that seemed problematic. Notably, in our simulations we use exactly the same model and specifications, attesting to the generality of our account. We discuss the consequences of our findings for the category learning literature.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology
Zoology
Psychology, Experimental
Behavioral Sciences
Psychology, Biological
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Marchant, Nicolás Hombre Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
2 CHAIGNEAU-ORFANOZ, SERGIO EDMUNDO Hombre Universidad Adolfo Ibáñez - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID Fondecyt
ANID FONDECYT grant

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was supported by ANID Fondecyt Grant 1190006 to Sergio E. Chaigneau. Data repository: https://osf.io/p87sx/.
This research was supported by ANID Fondecyt Grant 1190006 to Sergio E. Chaigneau. Data repository: https://osf.io/p87sx/.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.