Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Becoming neoliberal policy subjects: Staff members' discursive practices about school climate in Chile
Indexado
WoS WOS:000876082100001
Scopus SCOPUS_ID:85141024645
DOI 10.1080/17508487.2022.2139276
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Reforms to school climate policies in Chile have led to a marked shift away from punitive approaches for dealing with bullying behaviours, toward more educationally formative processes. Schools in this national context have also been given greater responsibilities for designing anti-bullying practices relevant to their own educational communities. Based on qualitative interviews with staff members in six inner-city schools in the Chilean capital we query whether these policies really enable staff to create positive school climates. We suggest instead that, from a Foucauldian perspective of governance, staff become self-regulated subjects caught between a celebration of administrative autonomy and the pressure to meet national standards of anti-bullying in underfunded and under-resourced schools in socially deprived areas. Rather than solve bullying, staff become more occupied with the doing of new public management. We conclude by suggesting ways in which the current policies could be adapted to better support schools working in these contexts.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Webb, Andrew Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 BECERRA-PENA, SANDRA Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile
3 Sepulveda, Macarena Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Fondo de Financiamiento de Centros de Investigacion en Areas Prioritarias [Centre for Intercultural and Indigenous Research]

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the FONDECYT [1190604]; Fondo de Financiamiento de Centros de Investigacion en Areas Prioritarias [Centre for Intercultural and Indigenous Research].
This work was supported by the FONDECYT [1190604]; Fondo de Financiamiento de Centros de Investigación en Áreas Prioritarias [Centre for Intercultural and Indigenous Research].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.