Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



ACADEMIC DIAGNOSIS OF HIGHER EDUCATION, ANALYZING LEAR- NING THROUGH THE VIRTUAL MODALITY
Indexado
WoS WOS:000886678300010
DOI
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Higher education institutions have been forced to regulate the quality of virtual teaching, due to the great boom that this modality has nowadays. There are different platforms used for this purpose which allow us to collect a large amount of data that are useful to determine the learning analytics. The fo-llowing work seeks to diagnose the different acade-mic aspects regarding the functioning of the virtual modality of Gabriela Mistral University of Chile. For this purpose, the descriptive research modality with field design was used. Among the results obtained, the high percentage of academic progression and the valuation of teachers with an average of 4.6 out of 5 stand out. As a conclusion, we can establish that learning analytics for virtual education is a great ally, since it allowed us to diagnose patterns in students.

Revista



Revista ISSN
1990-8644

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Luzardo Martinez, Hendry Hombre Universidad Gabriela Mistral - Chile
2 de Jesus Molina Gutierrez, Teresa Mujer Univ Reg Autonoma Andes Ibarra - Ecuador
3 Godoy Tapia, Camila Mujer Universidad Gabriela Mistral - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.