Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Self-study of teacher education practices: the complex challenges of learning from experience
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85150227419
DOI 10.1016/B978-0-12-818630-5.04053-7
Año 2022
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article introduces readers to self-study of teacher education practices from the perspective of two teacher educators who have engaged in a long-term critical friendship between Chile and Canada. The authors describe their own progressions from novice to practitioner of self-study, including both changing their assumptions (reframing) and changing their personal teaching practices (repracticing). Their mutual critical friendship is analyzed as a way to emphasize the value of sharing self-studies conducted simultaneously in different contexts. Data tables are provided in both Spanish and English. Emphasis is placed on sharing and critiquing what we learn from personal experience.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Russell, Tom - Queen’s University - Canadá
2 Fuentealba Jara, Rodrigo Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.