Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Engineering Students' Perception of the Use of Machine Learning in Accounting Learning
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85146353925
DOI 10.1109/SCCC57464.2022.10000281
Año 2022
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article investigates the effects on motivation and learning of topics related to the accounting subject, with theimplementation of Machine Learning as a pedagogical tool in the context of university education. A methodology focused onmotivation called ARCS was implemented. The motivation wasquantified with the Instructional Material Motivational Survey(IMMS) instrument, which was applied to a group of 94 university students. The results show that Machine Learning is accepted and positively valued by students as a pedagogical tool, evidencing the positive stimulation of interest in learning after its use and implementation. It is intended to promote the use of this type of technology by teachers in areas traditionally away from the most innovative technologies. The research provides a validatedmeasurement model and solid scientific references that demonstrate that the implementation of Machine Learning can favorably stimulate students' motivation, as well as their interest in learning and their self-confidence.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Laurens Arredondo, Luis Alberto Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
2 Hernandez-Garcia, Ruber - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.