Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The effect of articulation in sports posters on betting behavior
Indexado
WoS WOS:000924761400001
Scopus SCOPUS_ID:85147293893
DOI 10.1057/S41599-023-01517-0
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Several studies argue that sponsorship promotes and normalizes gambling behavior because commercial gambling providers (CGPs) act as sponsors for many sports entities. This study examines the effect of articulation on sports sponsorship, sincerity, and congruence as perceived by consumers and betting behavior by comparing a CGP brand with a congruent sponsor brand. Data were collected through an experiment combining the factor of the inter-subject type of sponsor (CGPs sponsor vs. congruence sponsor) and articulation (commercial articulation and no articulation) in 518 subjects from the United Kingdom. The analysis was performed using structural equation modeling and multi-group analysis. Subjects showed a greater willingness to bet when the CGP sponsor was perceived as congruent and sincere compared with congruent sponsorship, suggesting that this type of sponsor could encourage sports betting. However, the elimination of CGPs’ sponsorship is complex because of the significant funding they provide.

Revista



Revista ISSN
2662-9992

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Alonso Dos Santos, Manuel Hombre Universidad de Granada - España
Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
UNIV GRANADA - España
2 Mohammadi, S. - University of Kurdistan - Iran
Univ Kurdistan - Iran
3 Velasco Vizcaíno, F. - Universidad San Francisco de Quito - Ecuador
Univ San Francisco de Quito USFQ - Ecuador
3 Vizcaino, F. Velasco - Univ San Francisco de Quito USFQ - Ecuador
Universidad San Francisco de Quito - Ecuador

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.