Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Analysis of the Meanings of the Antiderivative Used by Students of the First Engineering Courses
Indexado
WoS WOS:000442449200005
Scopus SCOPUS_ID:85020212711
DOI 10.1007/S10763-017-9826-2
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this article, we present the results of the administration of a questionnaire designed to evaluate the understanding that civil engineering students have of the antiderivative. The questionnaire was simultaneously administered to samples of Mexican and Colombian students. For the analysis of the answers, we used some theoretical and methodological notions provided by the theoretical model known as Onto-Semiotic Approach (OSA) to mathematical cognition and instruction. The results revealed the meanings of the antiderivative that are more predominantly used by civil engineering students. Also, the comparison between the mathematical activity of Mexican and Colombian students provides information that allows concluding that the meanings mobilized could be shared among their communities and are not particular of their classroom or university.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
Mathematics (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 PINO-FAN, LUIS ROBERTO Hombre Universidad de Los Lagos - Chile
2 Font, Vicenc Hombre Univ Barcelona - España
Universitat de Barcelona - España
3 Gordillo, Wilson Hombre Univ Distrital Francisco Jose de Caldas - Colombia
Universidad Distrital Francisco José de Caldas - Colombia
4 Larios, Victor Hombre Univ Autonoma Queretaro - México
Universidad Autónoma de Querétaro - México
5 Breda, Adriana Mujer Universidad de Los Lagos - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Ministerio de Economía y Competitividad
CONICYT, Chile
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
European Regional Development Fund
MINECO/FEDER
MINECO/FEDER, UE

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study has been performed in the framework of research projects FONDECYT No 11150014 (Funded by CONICYT, Chile), and EDU2015-64646-P (MINECO/FEDER, UE).
This study has been performed in the framework of research projects FONDECYT Nº 11150014 (Funded by CONICYT, Chile), and EDU2015-64646-P (MINECO/FEDER, UE).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.