Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Effects of interventions on fundamental motor skills and physical activity in preschoolers: Systematic review Efectos de intervenciones sobre las habilidades motoras fundamentales y actividad física en preescolares: Revisión sistemática
Indexado
WoS WOS:000927995200001
Scopus SCOPUS_ID:85147737819
DOI 10.47197/RETOS.V48.96549
Año 2023
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Preschoolers with greater development of fundamental motor skills (FMS) are related to more time in physical activity (PA). However, little is known about whether participation after an intervention causes positive changes in FMS and PA in preschool age. The objective of this article is to analyze the published evidence on the effectiveness of interventions on FMS and PA in preschool children. Four databases (Pubmed, Sportsdiscus, Web of Science, and Psycinfo) were searched. Studies published between 2017 and 2021 were included. Studies that consider preschool (3 to 6 years) were included; experimental study design that will implement an intervention; assess and report fundamental motor skills and physical activity and report associations between fundamental motor skills and physical activity. A total of 4 studies were included with a strong level of evidence supporting that the interventions improve fundamental motor skills and greater participation in physical activity. One study observed no changes in the experimental group in physical activity. Interventions in preschoolers could be an effective approach to improve fundamental motor skills and physical activity; however, it is necessary to complete more studies with standardized intervention protocols.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fernández-Valero, Paz Belén Mujer Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
1 Fernandez-Valero, Paz Belen - Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
2 SOTO-SANCHEZ, JOHANA PATRICIA Mujer Universidad Mayor - Chile
3 Muñoz-Lara, Marcelo Hombre Universidad Bernardo O'Higgins - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.