Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Psychosocial-behavioural interventions for school-aged children with intellectual disabilities: A systematic review of randomised control trials
Indexado
WoS WOS:000936343600001
Scopus SCOPUS_ID:85148623675
DOI 10.1111/JAR.13086
Año 2023
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Background: Evidence-based interventions are essential for school-aged children with intellectual disabilities to facilitate development and promote future independence. Methods: Using a PRISMA approach, systematic screening of five databases was undertaken. Original randomised controlled studies with psychosocial-behavioural interventions were included where participants were school aged (5-18 yrs) with documented intellectual disability. Study methodology was assessed using the Cochrane RoB 2 tool. Results: Two thousand three hundred and three records were screened with 27 studies included. Studies mainly included primary school participants with mild intellectual disabilities. Most interventions focused on intellectual skills (e.g., memory, attention, literacy and mathematics) followed by adaptive skills (e.g., daily living, communication, social and education/vocation) and some focused on a combination of these. Conclusion: This review highlights the gap in evidence-base for social, communication and education/vocation interventions with school-aged children with moderate and severe intellectual disability. Future RCTs that bridge this knowledge gap across ages and ability are required for best practice.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Rehabilitation
Psychology, Educational
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Windsor, Catriona Mujer Universitetet i Oslo - Noruega
Univ Oslo - Noruega
2 Zhang, Tingwei - Universitetet i Oslo - Noruega
Univ Oslo - Noruega
3 Wilson, Nathan J. Hombre Western Sydney University - Australia
Western Sydney Univ - Australia
4 Blyth, Katrina Mujer Faculty of Medicine and Health - Australia
UNIV SYDNEY - Australia
5 Ballentine, Natalie Mujer Clínica Alemana - Chile
6 Speyer, Renée Mujer Universitetet i Oslo - Noruega
Leids Universitair Medisch Centrum - Países Bajos
The Faculty of Health Sciences - Australia
Univ Oslo - Noruega
Leiden Univ - Países Bajos
Curtin Univ - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.