Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Understanding of Nature of Science (NOS) in pre-service teachers with different science content knowledge, before and after an intervention
Indexado
WoS WOS:000910629100001
Scopus SCOPUS_ID:85143421369
DOI 10.1080/09500693.2022.2152294
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



There is worldwide agreement that the understanding of the Nature of Science (NOS) is a critical component of scientific literacy. However, evidence indicates that both pre-service and in-service science teachers hold naïve views about NOS. Even so, the characteristics of pre-service teachers that influence their learning of NOS are not fully described. In this context, the goal of this study is to connect the understanding of NOS of pre-service teachers with a different disciplinary training (second year of biology education programme versus first year of elementary-education programme). The research is quantitative with a quasi-experimental design. To assess the understanding of NOS in students’ science teachers, an adapted version of the VNOS-D + instrument was applied before and after the intervention. Both groups received three NOS teaching sessions using History of Science as context and implementing an explicit and reflective instructional strategy, centered on students. The main results of this study indicate that both groups significantly improved their understanding of NOS, and in the same magnitude, after the intervention. In addition, the understanding of some of the aspects of NOS improved more easily than others. Finally, there is a discussion about the contribution of this study to the pre-service science teacher’s education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 VALENCIA-NARBONA, MARTINA Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
1 Narbona, Martina Valencia Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Núñez Nieto, Paola - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Nieto, Paola Nunez Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Cofre, Hernan Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Mardones, Hernan Cofre - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by FONDECYT [grant numbers 1131029 and 1211920].
This work was supported by FONDECYT [grant numbers 1131029 and 1211920].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.