Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



School design and learning: a sociomaterial exploration in rural schools in Chile
Indexado
WoS WOS:000894601000001
Scopus SCOPUS_ID:85144177659
DOI 10.1080/14681366.2022.2150279
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Drawing on a socio-materialist perspective, this study analyses connections between cultural contexts, the social situatedness of learning experiences and the material artefacts in rural Chilean schools. Our focus on different dimensions of design foregrounds the ways materials and places may act together with other elements to influence human thinking, learning and action. Results show that all the schools in the study met minimal standards on physical variables (temperature, air quality, lighting, noise and safety), and that in recent times, school designs emphasise a participatory design process, which includes community consultation, and where cultural and natural aspects of the surroundings are taken into account and prioritised. Given the richness of the natural landscape and culture observed in rural areas, this paper offers original insights into the ways that educators can explore the natural environment and indigenous culture to promote meaningful situated learning and empower students in rural schools.

Revista



Revista ISSN
Pedagogy, Culture & Society 1468-1366

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Cultural Studies
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 THIBAUT-PAEZ, PATRICIA Mujer Universidad Austral de Chile - Chile
2 Carvalho, Lucila Mujer Massey University Auckland - Nueva Zelanda
Massey Univ - Nueva Zelanda

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.