Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Epistemological Profiles on Scientific Problem Solving in Early Childhood Educators
Indexado
WoS WOS:000884789400003
DOI 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.3518
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article presents the results of an investigation carried out in Chile within the framework of a national project, whose purpose was to identify and characterize the epistemological notions of early childhood educators in initial training about the resolution of scientific school problems. With an intentional sample of 70 subjects, the application of a specially designed questionnaire and the professional mediation of teacher reflection workshops, it was possible to show that dogmatic and moderate rationalist representations about scientific problem solving coexist in the participants, which is evidenced in two clearly characterized epistemological profiles. Such epistemological representations refer to aspects of inestimable value for the professional development and scientific thinking of early childhood teachers.

Revista



Revista ISSN
Ensenanza De Las Ciencias 0212-4521

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Quintanilla-Gatica, Mario - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Sarduy, Alberto Labarrere - Universidad Santo Tomás - Chile
3 Sepulveda, Carolina Orellana - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.