Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher Beliefs About Second Language Research and Researchers: Different Roles at Research-Oriented Universities
Indexado
WoS WOS:000842813700001
Scopus SCOPUS_ID:85136484742
DOI 10.1111/MODL.12797
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study investigated foreign language teachers’ beliefs about the research–pedagogy link by focusing on research-oriented universities. Participants (N = 107) held different roles at their universities: graduate students (n = 17), full-time second language (L2) instructors (n = 69), and language program directors (n = 21). Data were collected via a survey that asked about participants’ understanding and use of L2 research. Interview data were used to triangulate the survey results. The survey data were first subjected to exploratory factor analyses. ANOVAs were conducted for each extracted factor to compare the 3 roles. Multiple regression models were tested to identify predictors of participants’ beliefs. The factor analysis resulted in a 5-factor solution: (a) usefulness of research, (b) researchers’ engagement with teaching, (c) perceived institutional expectations, (d) engagement with research, and (e) trust in research and researchers. Instructors held different beliefs depending on their roles. Overall, program directors held more positive beliefs about L2 research than full-time L2 instructors, and full-time L2 instructors held more positive beliefs than graduate students. Regression models showed that L2 teaching qualification and L2 teacher training experience positively predicted participants’ engagement with research. Suggestions for improving the research–pedagogy relationship are discussed.

Revista



Revista ISSN
Modern Language #Journal 0026-7902

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sippel, Lieselotte Mujer Yale University - Estados Unidos
YALE UNIV - Estados Unidos
2 Sato, Masatoshi Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 4.76 %
Citas No-identificadas: 95.24 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 4.76 %
Citas No-identificadas: 95.24 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Ministry of Education of the People's Republic of China
Chilean National Commission of Science and Technology
PIA from the Chilean National Commission of Science and Technology (CONICYT)
Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico [National Fund for Scientific and Technological Development] from the Ministry of Education of Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was partially supported by the [National Fund for Scientific and Technological Development] from the Ministry of Education of Chile (FONDECYT: 1181533) as well as PIA (CIE160009) from the Chilean National Commission of Science and Technology (CONICYT) awarded to the second author. Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnólogico
This work was partially supported by the Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico [National Fund for Scientific and Technological Development] from the Ministry of Education of Chile (FONDECYT: 1181533) as well as PIA (CIE160009) from the Chilean National Commission of Science and Technology (CONICYT) awarded to the second author.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.