Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Video Library as Support Audiovisual Learning Resource for the subject Process of Care in Perinatal and Gynaecological Nursing Videoteca como recurso didáctico audiovisual de apoyo en la asignatura Proceso de Atención de Enfermería Perinatal y Ginecológico
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85136617583
DOI 10.35667/METASENF.2022.25.1003081956
Año 2022
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Objective: to assess the satisfaction by students applying for the Midwife degree regarding the use of an online video library as a complement to the teaching-learning process for the subject Process of Care in Perinatal and Gynaecological Nursing. Method: a cross-sectional study was conducted. Study population: 123 students in their second year taking the subject Process of Care in Perinatal and Gynaecological Nursing (I), in order to apply for the Midwife degree at the Universidad San Sebastián (Santiago, Chile). The study was conducted during the first semester of 2020, with non-probability sampling. A YouTube® channel was created, called “Saber y Salud USS”, where ten videos were uploaded (video library). The satisfaction by students was measured through an adapted and validated instrument. Results: the study included89 (72.4%)students. Regarding the Theoretical and Practical Integration dimension, 82% reported “strong agreement” and 18%“agreement” with improvement in understanding the theory by visualising the videos. In the dimension Format and Structure of the Video Library, 85.3% reported “strong agreement”and14.7%“agreement”thatthe procedures were organized in a clear and systematic manner. In the dimension Contribution to the Teaching-Learning process, 82%repor-ted “strong agreement” and 16.9% “agreement” regarding achieving better learning results. Conclusion: students presented a high level of satisfaction regarding the use of the online video library as a complement to the teaching-learning process in the subject Process of Care in Perinatal and Gynaecological Nursing.

Revista



Revista ISSN
Metas De Enfermeria 1138-7262

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Nursing (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Pérez-Pérez, Carolina Mujer Facultad de Medicina y Ciencia - Chile
Facultad de Educación y Ciencias Sociales - Chile
2 Paredes-Arce, Diana Mujer Facultad de Medicina y Ciencia - Chile
Facultad de Educación y Ciencias Sociales - Chile
3 Jara-Rosales, Sergio Hombre Facultad de Medicina y Ciencia - Chile
Facultad de Educación y Ciencias Sociales - Chile
4 Sepúlveda-Gotterbarm, Jacqueline Mujer Facultad de Medicina y Ciencia - Chile
Facultad de Educación y Ciencias Sociales - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.