Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Online Customer Experience Leads to Loyalty <i>via</i> Customer Engagement: Moderating Role of Value Co-creation
Indexado
WoS WOS:000840646800001
Scopus SCOPUS_ID:85136980884
DOI 10.3389/FPSYG.2022.897851
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



With the increasing growth of online shopping, businesses are intertwining to establish new shopping antecedents. Customer experience has steadily become the most important source of retailers’ long-term competitive advantage via difference. To preserve long-term and sustained consumer loyalty, retailers must continually improve the customer experiences. This study presents a framework for online retailing in a digital environment called the Online Customer Experience-Engagement Context model in the presence of value co-creation (VCC). Data was gathered from 189 people who purchased products online. For additional analysis, testing the hypothesis, and model construction, SPSS 26 and Smart-PLS were used. The data was then evaluated further using descriptive statistics, path analysis, measurement, and structural model. The findings show that the online customer experience (measured as shopping environment, shopping procedure, staff service experience, and product experience) substantially influenced customer engagement, which improved customer loyalty. The VCC strengthened the link between online customer experience and customer engagement. It suggests that including consumers in co-creating a delightful online customer experience from time to time may be a valuable strategy for online retailers to increase customer engagement and loyalty. To create an overarching outcome, information integration theory (IIT), multi-attribute utility theory (MAUT), and the attitude-behavior-context theory (ABC) theories are converged to explain the proposed model in the study.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ahmad, Farooq Hombre University of Okara - Pakistán
Fatima Jinnah Women University - Pakistán
Univ Okara - Pakistán
Fatima Jinnah Women Univ - Pakistán
2 Mustafa, Khurram Hombre University of Okara - Pakistán
Univ Okara - Pakistán
3 Hamid, Syed Ali Raza Hombre Hamdard University - Pakistán
Hamdard Univ - Pakistán
4 Khawaja, Kausar Fiaz - International Islamic University, Islamabad - Pakistán
Int Islamic Univ - Pakistán
5 Zada, Shagufta - Henan University - China
Ilma University - Pakistán
Ilma Univ - Pakistán
Henan Univ - China
6 Jamil, Saqib Hombre University of Okara - Pakistán
Univ Okara - Pakistán
7 Qaisar, Muhammad Nawaz Hombre National University of Modern Languages - Pakistán
National Accountability Bureau - Pakistán
Natl Univ Modern Languages - Pakistán
Natl Accountabil Bur - Pakistán
8 Vega-Munoz, Alejandro Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile
9 Contreras-Barraza, Nicolas Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
10 Anwer, Naveed Hombre Shaheed Zulfikar Ali Bhutto Institute of Science and Technology, Karachi - Pakistán
University of Lahore - Pakistán
Shaheed Zulfikar Ali Bhutto Inst Sci & Technol - Pakistán
Univ Lahore - Pakistán

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Andrés Bello
Universidad Autónoma de Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Open access publication was partially financed through the publication incentive fund 2022 by the Universidad Andrés Bello (Code: C.C. 21500) and the Universidad Autónoma de Chile (Code: C.C. 456001).
Open access publication was partially financed through the publication incentive fund 2022 by the Universidad Andres Bello (Code: C.C. 21500) and the Universidad Autonoma de Chile (Code: C.C. 456001).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.