Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Proposal to Systematize the Reflection and Assessment of the Teacher's Practice on the Teaching of Functions
Indexado
WoS WOS:000859775600001
Scopus SCOPUS_ID:85138634913
DOI 10.3390/MATH10183330
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research proposes theoretical-methodological strategies and tools to guide teaching, reflection, and assessment on the practice of the prospective teacher of mathematics when performing teaching and learning processes on the notion of function. It exemplifies our proposal’s use, through the reflection and characterization of the didactic-mathematical knowledge, of a prospective Chilean teacher, underlying his practice of teaching the power function. For the development of our proposal, we used the theoretical-methodological notions of the Didactic-Mathematical Knowledge (DMK) model and micro-teaching contexts, understood as rich and essential spaces for teacher education. As a conclusion, we could observe that the theoretical-methodological proposal here presented serves to systematize the reflection and assessment processes of teaching practice (one’s own or that of others) for the teaching of functions, and, thus, determine (or anticipate) actions that improve the teaching processes on this important mathematical notion.

Revista



Revista ISSN
Mathematics 2227-7390

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Mathematics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Parra-Urrea, Yocelyn Elizabeth - Universidad San Sebastián - Chile
2 PINO-FAN, LUIS ROBERTO Hombre Universidad de Los Lagos - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work has been developed within the framework of the research project Fondecyt 1200005 funded by de Angencia Nacional de Investigación y Desarrollo (ANID) of Chile.
This work has been developed within the framework of the research project Fondecyt 1200005 funded by de Angencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) of Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.