Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Metacognition, Mind Wandering, and Cognitive Flexibility: Understanding Creativity
Indexado
WoS WOS:000858573200001
Scopus SCOPUS_ID:85138656249
DOI 10.3390/JINTELLIGENCE10030069
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The goal of this article is to review work on mind wandering, metacognition and creativity in order to consider their relationship with cognitive flexibility. I introduce a model of the role that mind wandering and metacognition have in the generation and exploration of novel ideas and products in the creative process. I argue that managing the interaction between metacognition and mind wandering is the main role of cognitive flexibility in creativity. Furthermore, I claim that balancing the influence of metacognition during the generation and exploration of pre-inventive structures is a quintessential part of creativity, probably in almost any domain. Thus, I advance a general framework that can be applied to understanding how creators monitor and think about their own cognition when they engage in the generation and exploration of ideas. Additionally, I discuss the evolution of controlled and spontaneous cognition and metacognitive judgements during the development of a creative person.

Revista



Revista ISSN
2079-3200

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 PREISS-CONTRERAS, DAVID DANIEL Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
ANID, Chile
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Work on this paper was supported by grant FONDECYT 1181095 “How do attentional and metacognitive strategies impact academic performance and the emotional well-being of university and secondary school students? Costs and gains in learning and creativity” from ANID, Chile.
Work on this paper was supported by grant FONDECYT 1181095 "How do attentional and metacognitive strategies impact academic performance and the emotional well-being of university and secondary school students Costs and gains in learning and creativity" from ANID, Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.