Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Real-time Boredom Evaluation Technique in College Students
Indexado
WoS WOS:000905332500021
Scopus SCOPUS_ID:85139057580
DOI 10.15359/REE.26-3.21
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction. Various studies have associated boredom in educational processes with a variety of negative effects. It is believed that boredom is caused by a failure in the environment to fulfill our need for motivation. Many tools (scales) have been developed to measure it. However, these scales are designed to measure global boredom, that is, at the end of the process, not in its stages. The present study seeks to develop a methodology to evaluate the effect of boredom in the stages of a university class to have a tool for the quantitative evaluation of specific activities. Method. This study proposed a boredom measurement scale with a minimally disruptive intervention tool. The data obtained undergo mathematical processing to reduce the effect of subjectivity (perceived level of boredom) on the scale. The proposed methodology was applied to a group of students from the University of Costa Rica. Results. The most important result was the correlation between specific activities in a class and the gradient of boredom. Discussion. The reduction in the variability between students achieved with mathematical processing allows the proposed methodology to be used for the quantitative analysis of the stages of a class based on perceived boredom. This information can be used to design learning processes focused not only on the global process but on each stage of it, which, to the best of our knowledge, is not achieved by any of the commonly used scales.

Revista



Revista ISSN
Revista Electronica Educare 1409-4258

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Garro-Mena, Leonardo Hombre Universidad de Costa Rica - Costa Rica
UNIV COSTA RICA - Costa Rica
2 Calderón-Castro, Jenny Andrea Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Andrea Calderon-Castro, Jenny Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.