Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Needs Analysis of Chilean Students of Dentistry for Dental English Course Development
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85140908793
DOI 10.5430/WJEL.V12N8P162
Año 2022
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of the study is to determine the necessity for a Dental English course in the dentistry degree program at the Universidad Autónoma de Chile. To achieve this objective, the target needs analysis instrument developed by Hutchinson and Water (1987) was adapted and distributed to 91 dentistry students and 35 of their teachers in order to determine the students' necessities, lacks, wants, expectations, preferred style of learning and teaching, and interest in the English for Dentistry course. For the quantitative data analysis, descriptive statistics were utilized, while thematic analysis was adopted for the qualitative data analysis. The results indicated the perceived importance of English is related to studying dentistry in their program and practicing dentistry in their future careers as dentists, the sense of lack is demonstrated in the inadequacy of English learning courses in their program curriculum as well as their current low level of English proficiency, and the need to focus on reading, writing, and vocabulary skills in order to write and read research articles in English. The study recommends implementation of a comprehensive branch of English language instruction that include English for General Purposes and English for Specific Purposes, such as English for Dentistry, English for Dental Consultation, and English for Writing Research Articles.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lasekan, Olusiji Adebola - Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Salazar-Aguilar, Paulina Mujer Universidad Autónoma de Chile - Chile
3 Botto-Beytía, Anna María Mujer Universidad Autónoma de Chile - Chile
4 Boris, Alvarez - Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Católica de Temuco
Pro-Fondecyt

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Pro-Fondecyt’s grant (2019PF-LO-03) provided by the Universidad Católica de Temuco, Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.