Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Theoretical criteria in and for diversity that underpin continuous teacher training in chilean early Childhood Education
Indexado
WoS WOS:000863486700003
DOI 10.22458/CAES.V13I1.3014
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Education in Chile calls for a look at diversity, understanding it through categories, variety and distinction. Thus, continuous training has given rise to the need to formulate theoretical criteria regarding Early Childhood Education in and for diversity. The methodology of this study adopted a qualitative approach of the interpretative-participatory field type, with the support of Grounded Theory and its Continuous Comparative Method. The techniques used were in-depth interviews, and participant observation. The key informants were five educators with more than five years of work experience in early childhood education in the Region of Los Lagos, Chile. The findings were obtained from the interpretation of the empirical situations. In this way, dialectics and actions of the educators were clarified, with information about knowledge and experiences orientated towards diversity. It is concluded that the theoretical criteria will allow the teacher training to be successful, in order to develop competences to achieve the attention of diversity.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mujica-Stach, Ana M. Mujer Universidad de Los Lagos - Chile
2 Casas-Ernst, Jacqueline A. Mujer Universidad de Los Lagos - Chile
3 Pena Rojas, Cecilia C. Mujer Corp Politecn Norte - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.