Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The Research-Practice Dialogue in Second Language Learning and Teaching: Past, Present, and Future
Indexado
WoS WOS:000863963400002
Scopus SCOPUS_ID:85139270037
DOI 10.1111/MODL.12791
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article explores ways in which a dialogue between researchers and practitioners can be bidirectional, effective, and beneficial for the two professional communities. We suggest concrete directions for second language (L2) research: (a) a collaborative mindset, (b) the nature of research, (c) venues for dialogue, and (d) institutional support. First, we argue that we, researchers and teachers alike, can develop a collaborative mindset and understand that the dialogue is established by equal contributions and benefits. Second, we discuss that if a researcher's intention is to impact practice, they need to consider the practice relevance of their studies. We propose practice-based research, in which practitioners and researchers work together for development and implementation of research. Third, we explore venues where reciprocal contributions may be explored, including teacher-training programs, professional development workshops, and university-school collaborations. Finally, we share our hopes that institutions (universities and schools) will provide support for researchers and practitioners that would help create and facilitate reciprocal relationships, such as time release and promotive incentives. Overall, we argue that researchers shoulder the lion's share of responsibility in paving a path for a productive research-practice dialogue in the future.

Revista



Revista ISSN
Modern Language #Journal 0026-7902

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sato, Masatoshi Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Loewen, Shawn Hombre Michigan State Univ - Estados Unidos
Michigan State University - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 3.03 %
Citas No-identificadas: 96.97 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 3.03 %
Citas No-identificadas: 96.97 %

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.