Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Perspectives on Global Understanding in Ibero-American Countries
Indexado
WoS WOS:000444373700011
Scopus SCOPUS_ID:85144556294
DOI 10.1007/978-3-319-77216-5_10
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This chapter analyzes the different aspects of geographical education in Ibero-America, and more precisely, its contribution to global understanding from a spatial and territorial perspective thanks to the composition of networks such as Geoforo, Redladgeo and the NósPropomos! project. The authors debate the significance of this discipline in the building of a geographically informed citizen, aware of the potentials and limits of the territories in which he or she lives. Geographical education is presented as an ensemble of knowledge, skills, and attitudes of great importance for human education in each of the scales of the world-system. This discipline is also regarded as a pedagogical and academic field of great significance to build future generations in elementary education (basic education), secondary education (intermediate education) and higher level education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ARAYA-PALACIOS, FABIAN RODRIGO Hombre Universidad de la Serena - Chile
1 Araya Palacios, Fabian - Universidad de la Serena - Chile
2 Souto Gonzalez, Xose Manuel - Univ Valencia - España
2 Souto, Xosé M. Hombre Universitat de València - España
3 Claudino, Sérgio Hombre Univ Lisbon - Portugal
Universidade de Lisboa - Portugal
4 Demirci, A -
5 Gonzalez, RD -
6 Bednarz, SW -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
DIDULS
European Commission
European Regional Development Fund
Generalitat Valenciana
Research Direction University of La Serena

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study is part of a research funded by the MIMECO (EDU2015-65621-C3-1-R) and cofinanced with FEDER of the EU funds. In addition, it ha sused the funds of the project “Personal marginalization and the social utility of school knowledge” (GVAICO2016-092, Generalitat Valenciana).
for support of a grant from DIDULS and PMIFIP-ULS1501 (# IPA16411), Research Direction University of La Serena. This study is part of a research funded by the MIMECO (EDU2015-65621-C3-1-R) and cofinanced with FEDER of the EU funds. In addition, it ha sused the funds of the project “Personal marginal-ization and the social utility of school knowledge” (GVAICO2016-092, Generalitat Valenciana).
This study is part of a research funded by the MIMECO (EDU2015-65621-C3-1-R) and cofinanced with FEDER of the EU funds. In addition, it ha sused the funds of the project “Personal marginalization and the social utility of school knowledge” (GVAICO2016-092, Generalitat Valenciana).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.