Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teaching Presence vs. Student Perceived Preparedness for Testing in Higher Education Online English Courses During a Global Pandemic? Challenges, Tensions, and Opportunities
Indexado
WoS WOS:000806539900001
Scopus SCOPUS_ID:85131753660
DOI 10.3389/FPSYG.2022.891566
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the context of a global pandemic that started in 2020, the Chilean higher education institution Universidad Andrés Bello (UNAB) faced the challenge of giving continuity to its already established blended program for English courses while also starting the implementation of a high-stakes certification assessment for its students using the Test of English for International Communication (TOEIC) Bridge. This study sought to evaluate how much of a mediating factor online teaching presence could be in the context of test preparation within a language course in aspects related to autonomous learning and perceived learning outcomes. A mixed-methods approach was used. It included a survey applied to 1,642 eligible students of the English program. These quantitative data were complemented with students’ comments and teacher interviews. After triangulating quantitative and qualitative data, teaching presence was clearly perceived to be a relevant aspect of the online experience in the studied courses. However, both students’ and teachers’ voices evidenced pervasive challenges and tensions that hinder the potentially transformative benefits that online learning is expected to bring about.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Morales, Ronald Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Frenzel, Mónica Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Bravo, Paula Riquelme Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.