Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



School micropolitics and socio-emotional learning as catalysts for social cohesion Micropolítica escolar y aprendizaje socioemocional como catalizadores de la cohesión social
Indexado
WoS WOS:000810525700017
Scopus SCOPUS_ID:85132512238
DOI 10.14516/FDE.886
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



To propose a reflection on school micropolitics is to recognize the importance of the school as a microcosm of society. From this recognition, the objective of this study was to lay the foundations for a reflection on school micropolitics and socio-emotional learning as elements that promote social cohesion; This is due to the fact that political decisions regarding educational and management practices that are taken at the school level are fundamental to understand the contribution and contribution of teachers in the educational system. These decisions have a direct impact on the formation and resonance in society, among which the importance of responsibility and dialogical leadership of the management team and the teaching staff in the implementation of the curriculum and the development of a pedagogy oriented to socio-emotional learning stand out of the students. Hence the need to rethink the school as a leading institution of public policies in the development of transversal training, since it is believed that it is in the school where important changes should take place, this not without counting or ignoring the role that it has at the macro and meso-political level in addressing these challenges.

Revista



Revista ISSN
Foro De Educacion 1698-7802

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lopez Lopez, Carmen Veronica Mujer Universidad de Concepción - Chile
Universidad del Bío Bío - Chile
2 LAGOS-SAN MARTIN, NELLY Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
2 San Martin, Nelly Gromiria Lagos Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
3 Valenzuela, Evelyn Eliana Zagal Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
3 Zagal Valenzuela, Evelyn Eliana Mujer Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.