Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



E-Portfolio as an Evaluative Tool for Emergency Virtual Education: Analysis of the Case of the University Andres Bello (Chile) During the COVID-19 Pandemic
Indexado
WoS WOS:000878846400001
Scopus SCOPUS_ID:85133618518
DOI 10.3389/FPSYG.2022.892278
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The pandemic had serious implications for university education, specifically due to the transition from face-to-face teaching to online methodologies. This article analyzes the perception of students undergoing speech therapy from a Chilean University about the E-portfolio incorporation as an evaluative tool during the emergency virtual teaching due to the COVID-19 pandemic. From quantitative research, a survey of 38 questions based on Likert scales was applied to 108 penultimate year undergraduate students. The survey demonstrated that there is an improvement in the methodology and teaching support, as well as in the creativity and professionalism of the students.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rodriguez, Rubén Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Martinez-Ulloa, Lorena Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Flores-Bustos, Carolina Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Andrés Bello

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Research reported in this publication was supported by the Universidad Andrés Bello.
Research reported in this publication was supported by the Universidad Andres Bello.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.