Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Learning strategies of first-year physical therapy students and their relationship with academic performanc
Indexado
WoS WOS:000826046400001
Scopus SCOPUS_ID:85134043082
DOI 10.13042/BORDON.2022.89741
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



INTRODUCTION. Strategies of learning are fundamental processes in the acquisition of knowledge. The purpose of this study was to know the learning strategies profile that the first-year physical therapy students have and how they impact on academic performance. METHOD. In this type of study descriptive and correlational scope, 154 participated out of a total population of 179 first-year physical therapy Finis Terrae University students from the 2018 and 2019 intake cohorts, who were given the abbreviated ACRA test. The data analysis considered descriptive and inferential statistics through ANOVA, t-Student and Pearson taking into consideration an alpha of .05. RESULTS. It was found out that there is a good management of learning strategies by students (over 60%), however, there are significative differences between groups when cohorts are separated based on their performance. DISCUSSION. High-achieving students use strategies aimed at selection, organization and planning of the information. Also, they generate a work plan and use comprehension strategies. It is concluded that, the greater the use of learning strategies, the better the academic performance obtained by the student, and that students with good performance demonstrate greater use of intended strategies related to controlling their academic processes.

Revista



Revista ISSN
Bordon 0210-5934

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
Developmental And Educational Psychology
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Williams, Carolina Mujer Universidad Finis Terrae - Chile
Facultad de Medicina - Chile
2 SANTELICES-CUEVAS, LUCIA MARCELA Mujer Universidad Finis Terrae - Chile
Facultad de Medicina - Chile
3 Paz Del Rio, Maria Mujer Universidad Finis Terrae - Chile
Facultad de Medicina - Chile
3 Río, María Paz Del Mujer Universidad Finis Terrae - Chile
Facultad de Medicina - Chile
4 Soto Suazo, Mauricio Hombre Universidad Finis Terrae - Chile
Facultad de Medicina - Chile
4 Suazo, Mauricio Soto Hombre Universidad Finis Terrae - Chile
Facultad de Medicina - Chile
5 Bittner, Sandra Mujer Universidad Finis Terrae - Chile
Facultad de Medicina - Chile
6 Asenjo, Andres Hombre Universidad Finis Terrae - Chile
Unidad de Aseguramiento de la Calidad - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.