Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Narratives Around Civil-Military Cooperation: How Institutionalized Discourses Influence Learning in Peace Operations
Indexado
WoS WOS:000829534700001
Scopus SCOPUS_ID:85134733374
DOI 10.1177/0095327X221108527
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article is concerned with narratives about the relation between the military and civilians. Narratives, dominant institutionalized discourses, influence how individuals learn by providing frames of reference which moderate the acquisition of new knowledge. Although the importance of narratives for institutional behavior has been recognized in the field of security studies, little attention has been paid to how they influence learning. This article presents a framework to analyze narratives in the context of learning based on the case of peace operations. Using qualitative case studies for theory-building, I argue that narratives on the closeness between the military and "the people" ease pressures to improve the military's engagement with civilians and render peacekeepers less inclined to learn. All else equal, the absence of entrenched ideas about military-society relations facilitates the acquisition of new knowledge and skills in civil-military cooperation.

Revista



Revista ISSN
Armed Forces And Society 0095-327X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Political Science
Sociology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Jenne, Nicole Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Programa Fondecyt
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
Chilean National Agency for Research and Development (ANID), Programa Fondecyt Regular 2021

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: The research for this article was funded by the Chilean National Agency for Research and Development (ANID), Programa Fondecyt Regular 2021, Project No. 1210067.
The author disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: The research for this article was funded by the Chilean National Agency for Research and Development (ANID), Programa Fondecyt Regular 2021, Project No. 1210067.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.