Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ READING LEVELS OF LINE GRAPHS
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85125650900
DOI 10.52041/SERJ.V20I2.339
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this research was to describe the errors conveyed and reading levels reached by 6th and 7th grade Chilean primary school children when working with line graphs. To achieve these objectives, we gave a questionnaire, previously validated by experts with two open-ended tasks, to a sample of 745 students from different Chilean cities. In the first task, we asked the children to read the title of the graph, describe the variables represented and perform a direct and inverse reading of a data value. In the second task, where we address the visual effect of a scale change in a representation, the students had to select the line graph most favourable for a candidate. Although both tasks were considered easy for the grade levels targeted, only some of the students achieved the highest reading level and many made occasional errors in the reading of the graphs

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Statistics And Probability
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Arteaga, Pedro Hombre Universidad de Granada - España
2 Díaz-Levicoy, Danilo Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
3 Batanero, Carmen Mujer Universidad de Granada - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Junta de Andalucía

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Project PID2019-105601GB-I00 (MICIN), Group FQM126 (Junta de Andalucía) and grant CONICYT FICHA 72150306

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.