Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Profiles of Pre-Service Primary Teachers: Attitudes, Self-Efficacy, and Gender Stereotypes in Teaching Science and Mathematics
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85123531259
DOI 10.29333/EJMSTE/11483
Año 2022
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This descriptive study aims to analyze personality traits associated with gender and attitudes and self-efficacy towards teaching science and mathematics in pre-service primary teachers. Convenience sampling was used to select 92 pre-service primary teachers in Chile, who were administered a set of instruments to measure these variables; these instruments have displayed adequate levels of validity and reliability. Results show that an important percentage of pre-service primary teachers have low levels of self-efficacy and attitudes toward teaching these subjects and have personality traits that indicate marked gender stereotypes. Furthermore, the measured variables together generate distinct profiles of pre-service primary teachers. The implications of these results are discussed in relation to creating more equitable school environments that strive to attract more students, especially girls, to engage in science and mathematics.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ciudad S, Marianela Mujer Universidad de Los Andes, Chile - Chile
2 Martin, Annjeanette - Universidad de Los Andes, Chile - Chile
3 Gomez-Arizaga, Maria P. Mujer Universidad de Los Andes, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad de los Andes
Fondo de Apoyo a la Investigaci?n

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work is supported by the research grant "Fondo de Apoyo a la Investigaci?n (FAI)", Universidad de los Andes, Chile.
This work is supported by the research grant "Fondo de Apoyo a la Investigaci?n (FAI)", Universidad de los Andes, Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.