Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Peer learning supported on a social network. A strategy for critical courses in engineering
Indexado
WoS WOS:000848755600012
Scopus SCOPUS_ID:85098666531
DOI 10.1109/SCCC51225.2020.9281166
Año 2020
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The teaching and learning process is still complex in the engineering area. Traditionally there are imperative courses with a high failure rate because of their complicated topics. This work presents a model of learning support with two fundamental aspects: Technological support and peer learning. First, the technological platform is a multi-Tooled social network. On the other hand, peer learning includes collaboration, bonding, feedback, and autonomous learning, as fundamental aspects of its implementation. Another crucial element of this model is the active participation of the assistants, who are the peers trained to guide the students in the process. This mentoring takes place in two environments, face-To-face and virtual the face-To-face environment gathers all the infrastructure and human resources of the Colegio de Ayudantes (institutional unit), while the virtual environment contemplates the social network along with a set of tools that support this model there are initial results of validation of the platform regarding its use and potential. Although this implementation starts in imperative courses of the faculty, it can be easily expanded to other courses of the university. This implementation can be possible due to the unique characteristics of a social network that self-regulates its growth.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lavado, Manuel A. Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
2 HERRERA-GAMBOA, ORIEL ANDRES - Universidad Católica de Temuco - Chile
3 Mellado, Alejandro M. Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
4 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.