Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



EM-(RA)2: A tool support proposal for Learning Outcomes and the Teaching-Learning Process
Indexado
WoS WOS:000848755600024
Scopus SCOPUS_ID:85098617329
DOI 10.1109/SCCC51225.2020.9281186
Año 2020
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Student-centered learning and active methodologies have generated changes in the teaching-learning process, in teachers and the classroom. However, it is not enough to incorporate student-centered methodological strategies into the classroom, but they must be aligned to achieve the development of specific skills in the student then, it is considered necessary to develop support for teachers and curriculum, which allow them to better manage both the review and the planning of a subject, the definition of learning outcomes, assessment methods and associated methodological strategies, ensuring the contribution of each subject to the achievement of the competencies declared in the curriculum of a career. This article presents the discussion and ongoing work regarding learning outcomes and their relationship with teaching-learning methodologies and Bloom's Taxonomy.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 SEPULVEDA-CUEVAS, SAMUEL EDUARDO Hombre Universidad de La Frontera - Chile
2 Dieguez-Rebolledo, Mauricio Hombre Universidad de La Frontera - Chile
3 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.