Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Situated Learning Theory and Geo-collaboration for Seamless Learning
Indexado
WoS WOS:000445522900012
DOI 10.1007/978-981-287-113-8_10
Año 2015
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Situated learning stresses the importance of the context in which learning takes place. It has been therefore frequently associated with informal learning or learning outside the classroom. Therefore, this theory offers an excellent basis for developing applications supporting collaborative learning activities implementing seamless learning. In this chapter, we present and analyze two applications designed with the principles of situated learning, which implement learning activities taking place inside and outside the classroom without interruptions of either learning methodology or technical platforms. The fi rst one supports the learning of models for wireless signal propagations. It starts with a classroom activity for learning the theoretical models, and then a fi eld trip is used to measure actual signal strengths and compare them with the data generated by the models. The second one is a learning system and a methodology based on the use of patterns. Students learn about patterns by fi nding instances of them in the fi eld or by recognizing new patterns unknown to them so far. The teacher proposes tasks to the students consisting of fi nding instances of patterns or discovering new ones along a path or inside a predefi ned area on a map. Both systems support the features of seamless learning across various scenarios in and outside the classroom, due to the encompassing formal and informal learning, personalized and social learning, physical and virtual worlds, across time and location, and ubiquitous knowledge access by contextaware in real learning scenarios.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ZURITA-ALARCON, GUSTAVO NYLES Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Baloian, Nelson Hombre Universidad de Chile - Chile
3 Wong, HS -
4 Milrad, M -
5 Specht, M -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
"U-APOYA Program, VID 2011" of the Universidad de Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was partially funded by the "U-APOYA Program, VID 2011" of the Universidad de Chile and Fondecyt 1085010.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.