Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Use of narratives on scientific experiments in the teaching of redox reactions in secondary education
Indexado
WoS WOS:000593971700004
DOI
Año 2019
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study presents the implementation of narratives in a school chemistry laboratory; the narratives were directed to improving the learning about oxidation-reduction reactions among secondary students. The aims of the study are to characterize students' written narratives based on their lab-work and to categorize different 'types' of narratives related to how they approach scientific knowledge. We identify the application of 'cognitive-linguistic skills'. Students conducted a series of school science experiments (on oxidation-reduction) following a set protocol provided by the teacher. Once the lab activity was completed, they were asked to write a text ('experimental narrative') on it; the narrative became part of their laboratory report. Analysis of the narratives shows that a high percentage of students approach the written reconstruction of the experiment in a descriptive way. According to the categories applied in this study, the use of experimental narratives favors 'reflective' scientific learning.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 JARA-CAMPOS, ROXANA Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 MERINO-RUBILAR, CRISTIAN GONZALO Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Arellano, Marcela Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Inzunza, Gisselle Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
5 Satlov, Miriam Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
6 Aduriz-Bravo, Agustin Hombre UNIV BUENOS AIRES - Argentina
7 VillalbaCondori, KO -
8 Aduriz-Bravo, Agustin Hombre UNIV BUENOS AIRES - Argentina
9 GarciaPenalvo, FJ -
10 Lavonen, J -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Vicerrectoria de Investigacion of the Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso, Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This scientific product is derived from Research Project Grant DI.125.783/2014. The authors gratefully acknowledge the sponsoring from the Vicerrectoria de Investigacion of the Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso, Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.