Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Examining Sources of Self-Efficacy in Whole-Class Problem Solving
Indexado
WoS WOS:000632320900012
DOI 10.1007/978-3-030-29215-7_12
Año 2019
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Self-efficacy is commonly defined as the belief in one's abilities to attain a goal or outcome. This has significance in classroom situations where students with low self-efficacy fall into a self-fulfilling feedback loop of low aspirations leading to low performance, leading to even lower aspirations. In this research outline, we present a context in which a whole-class problem-solving implementation interrupted that loop for a student with low self-efficacy in mathematics. We demonstrate this using Bandura's four sources of self-efficacy and offer further nuance to the original framework.

Revista



Revista ISSN
2570-4729

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rouleau, Annette Mujer Simon Fraser Univ - Canadá
2 Ruiz, Natalia Mujer Universidad de Chile - Chile
3 Reyes, Cristian Hombre Universidad de Chile - Chile
4 Liljedahl, Peter Hombre Simon Fraser Univ - Canadá
5 Felmer, P -
6 Liljedahl, Peter Hombre Simon Fraser Univ - Canadá
7 Koichu, B -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
PIA -CONICYT Based Funds for centers of excellence
PIA -CONICYT Based Funds for centers of excellence
SFU Network for Mathematics Education

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Funding from PIA -CONICYT Based Funds for centers of excellence FB0003 and Reader Project 150135 CIAE and SFU Network for Mathematics Education are gratefully acknowledged.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.