Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Do Not Interrupt Students' Work: How Teacher Interactions Influence Team's Problem-Solving Capabilities
Indexado
WoS WOS:000632320900014
DOI 10.1007/978-3-030-29215-7_14
Año 2019
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



We study how teacher interactions with student groups relate to team's problem-solving capabilities in the teaching of mathematics in open-access institutions of higher education in Chile. We define a teacher interaction as the moment in which a teacher visits a group of student working on a problem-solving activity. The data is based on 25 videos of classroom teaching of 11 teachers. Through the analysis of about 700 interactions observed in videos, we described and measured items such as the number of students who talk during the interaction or whether the teacher interacts mostly with questions. We also created a variable we called depth of the solution, which indicates whether a team solved the problem and how far they went in further problem extensions. This measure was used as the dependent variable, regressed on multiple teachers' interaction variables, and controlled by several teachers and team characteristics. We used the idea of scaffolding as a framework to analyze and discuss the data. We found evidence that the fewer teachers interrupt student groups, the further students go into the mathematics content of the problem-solving task.

Revista



Revista ISSN
2570-4729

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Celis, Sergio Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Quiroz, Carlos Hombre Universidad de Chile - Chile
3 Toro-Vidal, Valentina Mujer Universidad de Chile - Chile
4 Felmer, P -
5 Liljedahl, P -
6 Koichu, B -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT Iniciación

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by Fondecyt Iniciacion No 11160656. We also thank Dr. Lisa Darragh for providing comments and suggestions to this article.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.