Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



24-hour movement behaviors of university students of pedagogy in physical education. Comparative study by gender, between cohorts
Indexado
WoS WOS:000678374300001
DOI
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Research shows that university students of Pedagogy in Physical Education present better parameters of physical condition, however, little information is available on sedentary behavior, physical activity (PA) and sleep patterns measured objectively. The objective of this research is to describe sedentary behavior, PA and sleep patterns; determine if there are significant differences between students according to sex and year of admission to university; and determine if there is an association between PA intensity and sleep patterns. We worked with a sample of 128 students, in which sedentary behavior, PA of light, moderate and vigorous intensity, and sleep patterns (sleep time, time in bed and sleep efficiency) were objectively evaluated. The results indicate that first year students present the highest values of average minutes per day for the three PA intensities (men: light = 71.5 min, moderate = 100.4 min, vigorous = 12 min; women: light = 80.3 min, moderate = 93.8 min, vigorous = 6.5 min), in addition to having less sleep time, however, their sleep efficiency is higher. In conclusion, first-year students present less time of sedentary behavior, greater amount of PA in the three intensities and less time of sleep, but greater efficiency. When comparing by sex, women present less PA of moderate and vigorous intensity. Light intensity PA was associated with assessed sleep patterns.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Godoy-Cumillaf, Andres Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile
2 Fuentes-Merino, Paola Mujer Universidad Autónoma de Chile - Chile
3 Jimenez-Diaz, Judith Mujer UNIV COSTA RICA - Costa Rica
4 VÁSQUEZ-GÓMEZ, JAIME Hombre Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.