Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



CURRICULUM DESIGN BASED ON SOCIO-CRITICISM. ACTIONS AND REFLECTIONS FOR CURRICULAR PLANNING
Indexado
WoS WOS:000681496200012
DOI
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Socio-critical theory shows relevance in various angles of the learning processes associated with pedagogy as a practice for curriculum planning, with active participation in the transformation and individual and social emancipation. It also promotes the development of pertinent, timely, flexible and contextualized curricular processes, oriented to the design, implementation, articulation, evaluation and accreditation of policies, plans, programs, levels or projects of educational training. The purpose of this theory is the transformation of a country's educational directives, disciplinary frameworks, institutional requirements or initiatives of academic communities. This essay presents a critical-analytical look at curriculum design based on socio-critical theory, with the purpose of formulating actions towards curriculum planning.

Revista



Revista ISSN
1690-8961

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mujica Stach, Ana Milena Mujer Universidad de Los Lagos - Chile
2 Martinez Cruz, Jose Manuel Hombre Univ Intercontinental - México

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.