Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A phenomenological approach to Intercultural Initial Education
Indexado
WoS WOS:000696258700001
Scopus SCOPUS_ID:85115085511
DOI 10.1080/14675986.2021.1962251
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Educating in and for diversity poses one of the greatest challenges in contemporary education that aims to be respectful of cultural diversity. This paper presents results of qualitative research that set out to design methodological guidelines for a phenomenology of intercultural initial education in the Venezuelan Amazon region. We approached the study of the social reality from the intersubjective link and the constructions of the subjects by using interviews and considering the social phenomenology proposed by Schutz. A methodological design allowed us to understand the socio-educational phenomenon being studied from a representation that is close to the reality lived by its protagonists and that was reflected in the categories of analysis that emerged, as well as their corresponding interpretations. This study is part of a broader research project that seeks to develop a theoretical approach to early childhood education in diverse socio-cultural contexts.

Revista



Revista ISSN
Intercultural Education 1467-5986

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fermin-Gonzalez, Marlene Mujer Universidad Tecnológica de Chile - Chile
Universidad Finis Terrae - Chile
2 Dominguez-Garrido, M. C. - Univ Nacl Educ Distancia - España
Universidad Nacional de Educación a Distancia - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Vice-Rector for Research and Graduate Studies of the Universidad Pedagogica Experimental Libertador (UPEL)
Universidad Pedagógica Experimental Libertador

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research received funds from the Vice-Rector for Research and Graduate Studies of the Universidad Pedagogica Experimental Libertador (UPEL).
This work was supported by the Universidad Pedagógica Experimental Libertador [10-217]. Special thanks to the indigenous children and families who gave their time to participate in this research. Also to my colleagues from the Childhood and Education Research Group (UPEL).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.