Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Exclusionary discipline practices and their relation to Chilean students' perception of school climate practices
Indexado
WoS WOS:000799764600001
Scopus SCOPUS_ID:85130283546
DOI 10.1002/AB.22034
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



One of the challenges of school climate policies has been to promote dialogical conflict resolution by reducing punitive practices and encouraging student participation. However, exclusionary punitive practices are still being used, and in Chile, they are considered acceptable forms of conflict resolution. In this study, we analyzed the association between students' reports of punitive and democratic school climate in a sample of 2459 eighth graders (mean age = 13.56, SD = 0.84) from 128 Chilean schools. Multilevel analyses showed that a higher perception of punitive practices and higher academic performance were associated with a higher perception of an inclusive, democratic, and peaceful school climate. The perception of a higher school-level frequency of punishment was associated with a higher perception of an inclusive and democratic school climate. We discuss the implications of these findings for an authoritarian school culture.

Revista



Revista ISSN
Aggressive Behavior 0096-140X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Behavioral Sciences
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 LOPEZ-LEIVA, VERONICA ALEJANDRA Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
Center for Research in Inclusive Education - Chile
Ctr Res Inclus Educ - Chile
2 Ortiz-Mallegas, Sebastian Hombre Universidad de Playa Ancha - Chile
3 Ceardi, Andrea Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Gonzalez, Luis Hombre Center for Research in Inclusive Education - Chile
Ctr Res Inclus Educ - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Programa Iniciativa Cientifica Milenio
Agencia Nacional de Investigacion e Innovacion (ANID)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study was funded by Grants FONDECYT 1191267, SCIA ANID CIE160009, ANID/Doctorado Nacional/2017‐21171961, and ANID Milenio NCS17_007.
Agencia Nacional de Investigacion e Innovacion (ANID), Grant/Award Numbers: ANID/FONDECYT1191267, ANID/DoctoradoNacional/2017-21171961; Programa Iniciativa Cientifica Milenio NCS17_007, Grant/Award Number: SCIAANIDCIE160009

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.