Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Learning opportunities in pre-service teacher training for education quality
Indexado
WoS WOS:000779750900015
Scopus SCOPUS_ID:85129329809
DOI 10.30827/PROFESORADO.V26I1.16886
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper is part of a doctoral thesis, whose objective is to characterize learning opportunities (OPA, by its Spanish initials), which offers a sample of pre-service teacher training careers in Primary Education in Chile, in accordance with four dimensions: 1) knowledge field, 2) type of contents, 3) disciplines and 4) cognitive processes. The purpose is to analyze what are criteria, competencies and knowledge that these programs provide, in relation to the educational quality for pedagogical career students. This research was performed in a quantitative paradigm with a descriptive-correlational design, which considered a sample of ten programs. The results show a pre-service teacher training that prioritizes the conceptual knowledge and relegates the practical and professional knowledge. Given this situation, it is suggested that training institutions are in charge of identifying deficiencies and weaknesses in their training programs, in terms of learning opportunities to develop professionals with the types of conceptual, practical and professional knowledge to guarantee quality training.

Revista



Revista ISSN
Profesorado 1138-414X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vega Godoy, Andrea Jacqueline Mujer Universidad de la Serena - Chile
1 Godoy, Andrea Jacqueline Vega Mujer Universidad de la Serena - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.