Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Interventions in the classroom - the influence of spatial organisation on educational interaction in Uruguay
Indexado
WoS WOS:000446576000002
Scopus SCOPUS_ID:85047789117
DOI 10.1080/17452007.2018.1477727
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper presents an intervention that seeks to examine how changes to the spatial organisation of traditional classrooms affect the number of pupils able to interact with the teacher, as well as the quality of this interaction. The experimental design allows for investigation of variations between a traditional' and new classroom set-ups. This study focuses on visual relation as well as auditory interaction and pupil movement in the classroom. They are discussed in the context of four primary classroom settings in Uruguay. The method derives from a hybrid approach using photographic and video records, teacher-pupil distance information and interviews with teachers. The conclusions show that alterations to the sitting layout and proportion of the classroom space increase the number of pupils in interaction with the teacher. However, it also suggests that optimising one variable in the study compromises other variables such as possibilities of movement in the classroom. It is suggested that in order to increase the number of pupils in quality interaction with the teacher the spatial arrangement of the classroom needs to be given prominence. Ultimately, the replication of the method across a wider variety of classroom types could help teachers identify areas for early intervention and micromanagement of classrooms as well as help nurture and inform future design decisions.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Construction & Building Technology
Engineering, Civil
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cardellino, Paula Mujer Univ ORT Uruguay - Uruguay
Universidad ORT Uruguay - Uruguay
2 ARANEDA-GUTIERREZ, CLAUDIO Hombre Universidad del Bío Bío - Chile
3 Garcia-Alvarado, Rodrigo Hombre Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.