Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Pedagogical Reflections of Students in the Faculty of History, Geography, and Humanities at Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educacion (UMCE)
Indexado
WoS WOS:000729546400001
DOI 10.29344/07180772.37.2859
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research study consisted of analyzing the importance of pedagogical reflection in initial training, in schools, and in the curriculum for fourth year students in the pedagogy programs of the Faculty of History, Geography, and Humanities at UMCE. The guiding question is: how important is pedagogical reflection in initial training, school, and curriculum for students? This study is qualitative-interpretative by nature, with a sequential and emergent design. The main findings show that students perform pedagogical reflection not only as a systematic learned action, but also as a tacit intellectual-professional action. This reflection is considered to be fundamental in initial training, as well as in the schools where they later work as teachers, since it allows them to improve their learning process and teaching performance.

Revista



Revista ISSN
Foro Educacional 0717-2710

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Michel Salazar, Jose Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.