Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teaching soil science: The impact of laboratory and field components on the knowledge and attitude toward soil
Indexado
WoS WOS:000730431800001
Scopus SCOPUS_ID:85140487958
DOI 10.36783/18069657RBCS20210040
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The concept of attitude toward soil is emerging, with a slim choice of scales available to collect hard data. There is also a dearth of standard scales to acquire precise data on students' knowledge of soil. Therefore, the objectives of the present study were: (1) to devise appropriate scales to quantify theoretical soil knowledge and attitude toward soil, and (2) to quantify the effect of laboratory studies and fieldwork on students' theoretical soil knowledge and attitude toward soil. The study is based on data collected from undergraduate students of the introductory soil science course. Participating students were randomly divided into two groups. Teaching of the control group (n = 38) was classroom-based, while teaching of the intervention group (n = 43) was complemented with laboratory studies and fieldwork. Our test design included a pre-test and post-test. It appears that theoretical soil knowledge and students' attitude toward soil can be improved using classroom-based education alone, without any need for laboratory or field components. However, future studies would be needed to develop questionnaires covering hands-on soil knowledge to better gauge the impact of lab work and field classes on student learning. The present study is an important step to elaborate reliable scales suitable for quantifying students' knowledge and attitude toward the soil. It is impossible to test academic assumptions or create theoretical foundations for soil science education without a reliable device to weigh analytical concepts.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Soil Science
Scopus
Agronomy And Crop Science
Soil Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Neaman, Alexander Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
2 Stange, Christian Hombre Georg August Univ Gottingen - Alemania
Georg-August-Universitat Gottingen - Alemania
3 Zabel, Sarah Mujer Univ Hohenheim - Alemania
Otto von Guericke Univ - Alemania
Universität Hohenheim - Alemania
Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg - Alemania
4 Minkina, Tatiana M. Mujer Southern Fed Univ - Rusia
Southern Federal University - Rusia
5 YANEZ-PRIETO, CAROLINA Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
6 Burnham, Elliot Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
7 Otto, Siegmar Hombre Univ Hohenheim - Alemania
Otto von Guericke Univ - Alemania
Universität Hohenheim - Alemania
Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg - Alemania

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.