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| Indexado |
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| DOI | 10.21865/RIDEP49.4.10 | ||||
| Año | 2018 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
The purpose of this research was to evaluate the acute effect of two types of Physical Education (PE) classes in selective attention in Compulsory Secondary Education students. The participants were 98 students (age = 12.96 +/-.96 years), 47 girls and 51 boys. Students were randomly assigned to the experimental groups (GE n= 65) or the control group (GC, n= 33). One experimental group received one class of predictive games (JPD, n= 33) and another high intensity aerobics class (JA). The D2 test was used to analyze attention and concentration The D2 test was used to analyze attention and concentration. The EGs showed a better performance in the total answers answered, in the total score (p<.05) and in the concentration (p<.05) than the CG. The results showed that different classes of EF have a beneficial acute effect on selective attention and concentration in secondary school.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Aguayo, Beatriz Berrios | Mujer |
Univ Jaen - España
Universidad de Jaén - España |
| 2 | Román, Pedro A.Latorre | Hombre |
Univ Jaen - España
Universidad de Jaén - España |
| 3 | SILVA-SANCHEZ, JAVIERA FRANCISCA | Hombre |
Universidad Autónoma de Chile - Chile
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| 4 | Pantoja Vallejo, Antonio | Hombre |
Univ Jaen - España
Universidad de Jaén - España |
| Agradecimiento |
|---|
| Los participantes fueron 98 estudiantes, 47 niñas (edad=12.62±0.67 años) y 51 niños (edad=12.92±0.96 años) de Educación Secundaria, que pertenecen a los cursos de 1º y 2º de un instituto del sur de España. Los estudiantes con discapacidad intelectual o física fueron excluidos de la misma. El estudio se realizó en cumplimiento de las normas de la Declaración de Helsinki (versión del 2013) y siguiendo las directrices de la Comunidad Europea de Buenas Prácticas Clínicas (111/3976/88 de julio de 1990), así como el marco legal español para la investigación clínica en seres humanos (Real Decreto 561/1993 sobre ensayos clínicos).De igual forma, el estudio fue aprobado por el Comité de Bioética de la Universidad de Jaén. Los estudiantes fueron asignados aleatoriamente mediante un muestro aleatorio simple en dos grupos experimentales, uno de juegos predeportivos (JPD n=33) y otro de juegos aeróbicos (JA n=32) y en un grupo control (GCn=33). |