Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.
Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.
| Indexado |
|
||||||
| DOI | |||||||
| Año | 2021 | ||||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
The need for open spaces, social distancing, and constant ventilation have put into question our collective spaces. Open-air schools, built more than 100 years ago in a period that aimed to rethink education establishments around nature and wellbeing, which involved educators, architects, and doctors, allows us to ask if it is possible to open a similar dialogue around the new care necessary in the face of the pandemic.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Mondragón, Hugo | Hombre |
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
|
| 2 | Marini, Guillermo | Hombre |
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
|
| Agradecimiento |
|---|
| * This article is the result of the project “Habitar y construir la escuela. Convergencias y divergencias entre el espacio vivido y el espacio construido en establecimientos escolares de Chile y Colombia” funded by the Vice-Rectory for Research of the Pontificia Universidad Católica de Chile. Main researcher: Hugo Mondragón. Co-researcher: Guillermo Marini. Method: Isidora Urrutia. Research assistant: Camila Osorio. |