Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Chilean University Teachers' Social Representations and Attitudes about Students' Sexual Diversity
Indexado
WoS WOS:000756113100001
Scopus SCOPUS_ID:85124103092
DOI 10.3390/SU14031722
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study seeks to explore social representations and attitudes of university teachers in relation to sexual diversity. The study has a qualitative approach through content analysis. The research was collected through 62 critical incidents with university professors, with at least one year of experience in undergraduate teaching, in five universities located in the northern macro zone of Chile. The results highlight that there are teachers who take on three different types of roles when faced with situations of gender diversity.. Some are in favour of the inclusion of the sexual minority community, others are more like external observers and a third group, with little interest in inclusion, practice for the students belonging to sexual minorities, within the diversity of the university classrooms. Many teachers tend to contain and compensate for the scarce support that sexually diverse young people have within their families. Teachers demand more training than they currently have in order to be able to carry out adequate interventions in the classroom. Finally, the number of feelings and emotions described by teachers in the face of events and experiences related to sexual diversity in their university institutions is highly significant.

Revista



Revista ISSN
Sustainability 2071-1050

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Environmental Sciences
Environmental Studies
Green & Sustainable Science & Technology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Soria-Barreto, Karla Mujer Universidad Católica del Norte - Chile
2 Yanez-Galleguillos, Luz Maria Mujer Universidad Católica del Norte - Chile
3 Zuniga-Jara, Sergio Hombre Universidad Católica del Norte - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Católica del Norte
VRIDT
Universidad Cat?lica del Norte
VRIDT, Universidad Catolica del Norte

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research received internal funding from VRIDT, Universidad Catolica del Norte (Project Number 20200506003).
Funding: This research received internal funding from VRIDT, Universidad Católica del Norte (Project Number 20200506003).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.