Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Emotion-based decision support tool for learning processes An application with undergraduate students during Covid-19 pandemic
Indexado
WoS WOS:000824588500058
Scopus SCOPUS_ID:85115736010
DOI 10.23919/CISTI52073.2021.9476312
Año 2021
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Student stress is a problem that hinders the teaching-learning processes, and that has increased considerably since the beginning of the Covid-19 pandemic. This article introduces a framework for the development of an emotion-based decision support tool for learning processes. As a case study, we consider undergraduate students starting their academic year virtually in the context of a pandemic. Through the application of the PANAS questionnaire and NLP techniques on free-text responses, students' emotions are automatically classified as positive and negative, as well as a level of basic emotions of the Plutchik model. The results allow to identify the most frequent sentiments in students. Also, they show concordances between both measurement instruments and a high capacity for the classification of emotions.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Puraivan, Eduardo Hombre Universidad de Viña del Mar - Chile
Universidad de Valparaíso - Chile
2 LEON-MUNOZ, MARCELO Hombre Universidad de Valparaíso - Chile
Universidad de Viña del Mar - Chile
3 Beltrán, Jarnishs - Universidad de Valparaíso - Chile
Universidad Diego Portales - Chile
4 RIQUELME-CSORI, FABIAN Hombre Universidad de Valparaíso - Chile
5 Rocha, A -
6 Goncalves, R -
7 Penalvo, FG -
8 Martins, J -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad de Valparaíso
Escuela de Ingeniería Informática
Escuela de Ingenieria Informatica, Universidad de Valparaiso, Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was partially funded by the Escuela de Ingeniería Informática, Universidad de Valparaíso, Chile, through the grant No. 01.016/2020.
This work was partially funded by the Escuela de Ingenieria Informatica, Universidad de Valparaiso, Chile, through the grant No. 01.016/2020.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.